Kyr�sj�rven rotaryklubi

Nuorisovaihto

L�htev� vaihto-oppilas 2015-2016

Juho Rasa, Orlando Florida USA. Seuraa Juhon blogia http://floridafinlandline.blogspot.fi/

Vaihto-oppilas 2010-2011

My name is Paige Mackenzie Johnson. I was born in New Jersey, but have lived on my family farm in Upstate New York, since I was two years old. I am 18 years old. I have an older sister, Karah, who is 21, and a younger brother, Jake, who is 15. We all help my parents, Kristine Lemka Johnson, and Kenneth Melvin Johnson, work at our fruit and vegetable farm.

My main hobby is playing the French horn, I have been playing it for eight years and truly love it! I also enjoy water sports, such as sailing, and water skiing. I also enjoy hanging out with my friends, we love having movie nights, where we stay up really late watching movies and eat lots of junk food!

In New York I go to school at the local public high school, Maple Hill High School. It is about four miles away from my house. In New York I have my driver’s license and a car so I drive to school every day. School starts 7:40, and ends 13:55. There I studied history, biology, chemistry, English, Spanish, government, creative writing, and was in the school band. I am not sure what I would like to do as a profession, but after returning to New York I will go to the University of Vermont, in the College of Agriculture and Life Science.

I have always believed that it is important to look for the good that comes out of any bad situation. I have found that if you look hard enough, you will always find something that makes the bad, not so bad. I am really excited and thankful for this exchange opportunity and would like to that the  Kyr�sj�rven Rotaryklubi for accepting me as their exchange student.

Vaihto-oppilas 2009-2010

T�m�nvuotinen vaihto-oppilaamme, 17-vuotias Anne Krautschick, tulee Saksan it�isest� osasta,  Wartha- nimisest�  kyl�st�.  L�hin suuri kaupunki on Dresden ja Puolan rajalle on matkaa muutaman kymmenen kilometrin verran.  �idin ja is�n lis�ksi perheeseen kuuluu isosisko ja koira. Koira onkin Annelle perheen lis�ksi t�rkeint� unohtamatta tietenk��n lapsuudenyst�vi�. Harrastuksistaan Anne mainitsee erityisesti rumpujen paukuttelun, mit� h�n on harrastanut useita vuosia. Muista harrastuksista j��kiekon ja jalkapallon otteluiden seuraaminen paikan p��ll� on koko perheen yhteinen harrastus.

Annen koulumatka on 16 kilometri� ja tyypillinen koulup�iv� alkaa puoli kahdeksalta ja p��ttyy puoli kolmen aikaan. Ainevalikoima koulussa sis�lt�� 15 eri ainetta, joiden joukossa kielivalintana latina, jota pidet��n t�rke�n� muiden kielten oppimiseen. Tulevaisuudessa Anne haluaa olla jollain tavalla tekemisiss� ihmisten auttamisessa, my�skin ammatissa.

Koulup�iv�n j�lkeen Annella usein rumputunteja kotiin p��sty��n h�n tekee viel� reilun tunnin lenkkej� koiran kanssa. Rumpujen soitosta h�n kertoo viel�, ett� h�n oli innostunut jonkin instrumentin soittamisesta, mutta ei halunnut mit��n tavanomaista, kuten kitaraa ja huilua. Annen �iti vei kerran h�net rumpujen koesoittoon ja kiinnostus alkoi siit�. Nyt h�n on soittanut rumpuja jo seitsem�n vuotta ja on my�s soittanut b�ndiss�.  Rumpujen soitto auttaa stressitilanteissa tai kun on muuten mieli maassa. Rumpujen soitto tuntuu olevan hyvin t�rke�� Annelle. Muita harrastuksia on kirjoittaminen, siin� voi purkaa mielt��n tekstin muodossa ja on hyv�� mielelle. Valokuvaaminen on my�s er�s Annen lempiharrastuksia, varsinkin luontokuvaus, koska h�n tykk�� liikkua luonnossa muutenkin. Suomessa k�ydess��n h�n k�vi Ankkarokissa ja otti my�s kuvia suomalaisesta luonnosta, rakennuksista ja mukana olleista yst�vist�, siskostaan. Kuvat auttavat my�s ik�v��n, kun yst�v�t eiv�t asu l�hell�. Anne sanoo auttavansa mielell��n muita kuuntelee toisia ihmisi� ja t�rke�� on, ett� sanoo rehellisesti mielipiteens�, mit� mielt� on asioista, mutta toisaalta tunnustaa, ett� tulee helposti sis��np�in k��ntyneeksi, kun tulee itselle ongelmia ja haluaa selvitt�� ne itselleen  ensiksi.

Anne kertoo olevansa mielelt��n avoin ja haluaa tutustua uusiin ihmisiin odottaa innolla saadakseen tutustua heihin. Omalta osaltamme voimme auttaa t�ss� tutustumisessa eri tilanteisiin ja ihmisiin.

Anne pit�m�ssa esitelm�� Rotaryklubilla