Kyrösjärven rotaryklubi

Projektit:

MG-Pöltsamaa

Kyrösjärven, Kokemäen ja Nakkilan rotaryklubit päättivät syysseminaarissa 2007 käydyn keskustelun pohjalta aloittaa kolmas MG-projekti. Asiasta käytyjen palaverien jälkeen päädyttiin Viroon Pöltsämaalle. Virosta yhteistyöklubiksi saatiin Türin rotaryklubi. Mukaan lähtivät pienemmällä osuudella Harjavallan ja Vammalan rotaryklubit. Rahaa projektiin on saatu 45000 dollaria. Tällä hetkellä rahat odottavat suomessa pankkitilillä työn aloitusta. Korkotuotto on tämänhetkisen tason mukaan hyvä.

Pöltsamaan kaupunki peruskorjaa kaksikerroksiseen omakotitaloon vanhusten ja vammaisten palvelukeskuksen sairaalan läheisyyteen. Pihassa on vanha autotallirakennus ja lämpökeskus, johon tällä MG-projektilla kunnostetaan sauna, pesuhuone, oleskelutilat, pyykinpesu- ja kuivaushuone yms. Pöltsamaan kaupungin asukkaiden lisäksi ympäristön asukkailla on myös mahdollisuus käyttää tiloja hyväkseen. Paikka on todella hyvä, sillä sairaalasta on kadun toisella puolen ja siellä on mahdollisuus käydä hoitopäivän aikana. Toki sairaalakin voi hyödyntää tiloja. Tarkoitus on, että projektin työt aloitetaan 2010 ja  saadaan valmiiksi vuonna 2011.

Aiemmin em. kolme rotaryklubia on yhdessä hoitanut kaksi MG-projektia Viron Haapsalussa vammaisten koulun oppilaiden hyväksi. Toki silloinkin mukana oli muita rotaryklubeja sekä yhteistyöklubina Haapsalun rotaryklubi.