JÄRVENPÄÄN ROTARYKLUBI

Nettipäiväkirja 5.8.2005

Governorin vierailu Mysteerin & Muusan puutarhassa 3.8.2005

Kauden 2005-2006 hallituksen kokous pidettiin presidenttiparin eli Mysteerin & Muusan taiteilijakodin kauniissa puutarhamiljöössä. Pihapaviljongissa tunnin kestäneessä kokouksessa oli vieraana Piirin 1420 governor Börje Thorström sekä Keski-Uusimaan apulaisgovernor Tuusulanklubista Juha Laine-Ylijoki.Hallituksen vastuuhenkilöitä oli paikalla kokouksessa  Kurt Jansson, Markku Hoikkala, Jukka Virkki, RitvaSallinen, RistoHiltunen, Matti Mikkola, Pekka Joensuu sekä Jouko Lehtonen. Käsiteltäviä aiheita oli nykyiset sekä tulevat hankkeet. Tärkeäksi koettiin jäsenistön lisäys. Governor toi terveisensä piiristä.

Governorin puoliso tutustui hallituksen rouvien seurassa puutarhan  monipuoliseen kasvustoon: kukkiin, pensaisiin sekä puihin. Katselimme ohessa julkaistuja aikakausilehtiä, joissa puutarhasta oli kuvia teksteineen. Suut saatiin makeiksi karviaisista ja mustaherukoista. Kesyt oravat ja linnut viihtyivät lähellämme, kunnes  klo 17.00 jälkeen vieraita alkoi saapua pihapiiriin, eläimet kaikkosivat kauemmas.

Presidenttipari Kurt ja Anne Janssonin  tervetuliaiskättelyjen myötä kokoonnuimme pihapiiriin ja nautimme Rotaryboolin.  Tilaisuus oli avéc ja meitä oli läsnä 45 henkilöä.

Presidentti toi tervetuliaispuheessaan esille maailman laajuiset hyväntekeväisyyshankkeet ja kannusti jäseniä auttamiseen viitaten Polion vastaiseen työhön. Järjestön tunnuslause on “palveleva mieli itsekkyyden edelle”.

Puheen jälkeen hallituksen rouvat kattoivat pihalla pöydän. Tarjolla oli  lämminsavulohisalaattia juusto- ja valkosipuliöljytyn patongin kera. Ruokajuomina oli erilaisia mehuja.

Ruokailun jälkeen seurasi vapaata keskustelua. Osa vieraista tutustui taiteilijan näytteillä oleviin tauluihin, myös talon sisätiloihin löytyi tutustujia.

Syksyn viikko-ohjelma jaettiin sekä Rotary Matrikkeli 2005-2006 jokaiselle jäsenelle.

Järvenpään Rotaryklubin 1.sihteeri Markku Hoikkala

Teksti ja kuvat Tarja Hoikkala avéc