JÄRVENPÄÄN ROTARYKLUBI

VITJOJENVAIHTOTILAISUUS 29.6.2005

Vietimme lämminhenkisen vitjojenvaihtotilaisuuden Eikan Kellaripubissa keskiviikkona 29.6. Kaikkiaan läsnä olijoita oli tasan 40, joka määrä oli erittäin miellyttävä yllätys, ottaen vielä huomioon käynnissä olevat kesälomat. Eikan Kellaripub hoiti tarjoilut erinomaisesti. Kustannuksista vastasi yllätyksellisesti Järvenpään II Apteekki, veli Juhani Palhon toimesta. Kiitokset osoitamme hänelle kaikkien puolesta.

Tilaisuuden alussa vielä istuva presidentti, Jukka Virkki, nosti maljan tähän astisille presidenteille ja muisteli kulunutta rotarykautta.

Päätapahtumina olivat järjestön 100 vuotisjuhlat ja oman klubin 50-juhlat, joiden onnistuneista järjestelyistä vastasi juhlatoimikunta ja toteutuksesta presidentti kiitti erityisesti Markku Hoikkalaa ja historiikin teosta Osmo Ojasta. It-vastaaava, Jaakko Harjuvaara, on kehittänyt sähköistä tiedottamista sekä hoitanut ohjelman laadinnan ja painatuksen, joista on klubille tullut huomattava säästö. Tilaisuuksien taltiointia/valokuvausta ja niiden laittamista nettiin, on kiitettävästi hoitanut Markku Hoikkalan vaimo, Tarja. Nyt on myöhemmillekin sukupolville dokumentteja.

Intercity-toiminta on virinnyt kuluvalla kaudella. Klubimme järjesti Keravan taidemuseolla tilaisuuden ”Juhlasta arkeen” näyttelyn tiimoilla. Paikalla oli myös muotisuunnittelija Jukka Rintala ja Keski-Uudenmaan rotaryklubeista oli yhteensä yli 120 osallistujaa. Toisena intercity-tilaisuutena oli vierailu Arabian tehtailla, jossa osanottajia oli lähes saman verran, järjestelyistä vastasi Alikeravan klubi.
IW-järjestämänä olimme vierailulla Järvenpään Ortodoksikirkossa.

Lisäksi normaaleissa viikkokokouksissa oli aktiivisesti osanottajia.

Presidentti Jukka Virkki kiitti myös Lauri Uljasta aktiivisuudesta vaihto-oppilas asioissa, todeten työn olevan erittäin vaativaa ja vastuunalaista. Heinäkuussa lähtee vaihto-oppilaamme, Eeva Kokko, Australiaan.

Tekemistä jää vielä tulevillekin kausille. Jäsenmäärän kohottaminen on tärkein asia, johon tulevina kausina on erityisesti paneuduttava. Hallitus on asettanut projektiryhmän hoitamaan asiaa.

Puheensa lopuksi presidentti halusi muistaa ”kauden luokite - esitelmän” pitäjän, todeten puheensa yhteydessä., että kaikkia viikko-ohjelmat olivat erittäin onnistuneita. Erityisesti vierailuista oli jäänyt mieleen Marjaana Rämön järjestämä vierailu ISS-Palvelut Oy:ssä, harvoin pääsemme tutustumaan näin liike-elämän huipulle. Samoin Juha Lindqvistin järjestämä Eino Leino - ilta Iloniemessä jää ikimuistoisesti mieleen. Presidentti palkitsi kuitenkin varsinaisen luokite - esitelmän pitäjän Ilkka Sintosen, jonka esitelmä ”syyskuun 11” eteni jännittävänä ja hyvin jäsenneltynä ja viritti vilkkaan keskustelun. Palkintona oli Järvenpään Kartanon klubista lahjaksi saatu lasitaideteos.

Ennen vitjojen luovutusta, presidentti Jukka Virkki, kiitti vielä kaikkia rotareita sekä kautensa hallitusta ja virkailijoita saamastaan tuesta sekä myös erityisesti vaimoaan, Maritaa, joka on kannustanut ja auttanut presidentti kautena.

Tämän jälkeen hän luovutti vitjat ja puheenjohtajan nuijan Kurt Janssonille toivottaen hänelle antoisaa rotaryvuotta ja lupasi kaikkien rotarien puolesta tuen tulevalle kaudelle.

Jukka Virkki